فواید خیار برای پوست صورت به همراه ماسک های آن

يکشنبه 22 تير 1399
14:45
زلال احمدی

مواد طبیعی بهترین روش برای مقابله با مشکلات پوستی هستند. این روش بی خطر است و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. خیار یک ماده بسیار مفید برای پوست می باشد و می تواند باعث درخشش پوست شما شود. عصاره خیار در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد و خواص آن برای پوست صورت ثابت شده است.

خیار می تواند یک آبرسان بسیار قوی باشد که پوست صورت را تغذیه می کند. همچنین دارای آنتی اکسیدان می باشد که در مراقبت از پوست نقش موثری دارد. این میوه در درمان آفتاب سوختگی و سوزش مفید می باشد و می تواند پوست را ترمیم کرده و درخشش و شفافیت پوست را برگرداند. خیار همچنین می تواند یک پاک کنند بسیار قوی برای پوست باشد و آلودگی های موجود بر روی صورت را پاک کند.

در ادامه دو ماسک صورت را برای شما معرفی خواهیم کرد که می توانید برای مراقبت از پوست از آن ها استفاده کنید.

ماسک خیار و آلوئه ورا
این ماسک برای جوانسازی پوست مفید است. ژل آلوئه ورا دارای خواص بسیار زیادی می باشد و یک ماده مفید برای برطرف کردن مشکلات پوستی به حساب می آید. ترکیب ژل آلوئه ورا و خیار می تواند یک انتخاب عالی برای مرقبت های پوستی باشد.

طرزتهیه:

برای تهیه این ماسک یک عدد خیار را رنده کنید و آن را با مقداری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. ترکیب آماده شده را روی صورت خود بمالید و حداقل ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید که ماسک روی صورتتان بماند. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. بعد از آن خواهید دید که پوستتان درخشش بیشتری خواهد داشت.

ماسک آب خیار
می توانید از این ماسک برای آبرسانی و پاک سازی صورت استفاده کنید. این ماسک به شما کمک می کند که مواد مغذی برای پوستان را تامین کنید.

طرز تهیه:

برای تهیه این ماسک می توانید مقداری خیار را خورد کرده و آن را با یک لیوان آب در مخلوط کن بریزید. پس از مخلوط شدن، ماده به دست آمده را از صافی رد کنید و مقداری گلاب به آن بیفزاید و آن را در یک اسپری بریزید.

این اسپری می تواند به طراوت پوست کمک کند. شما می توانید روزانه این اسپری را در چند نوبت استفاده کنید.

نکته: این اسپری را می توانید تا ۳ روز نگهداری کنید. بعد از اتمام ۳ روز باقی مانده مواد را دور بریزید.

برطرف کردن پف و کبودی دور چشم
خیار یک ماده شناخته شده و طبیعی برای رفع پف و کبودی دور چشم می باشد. این روش یکی از ساده ترین روش ها برای استفاده از خیار می باشد. تنها کافی است برش هایی از خیار تهیه کنید آن را داخل فریزر قرار دهید تا سرد شود سپس برش های خیار را روی چشمان خود قرار دهید. این امر می تواند باعث کاهش پف چشم شود و در استفاده طولانی مدت می تواند سیاهی و کبودی اطراف چشمتان را برطرف کند.

ماسک خیار و تخم مرغ
این ماسک می تواند به کاهش چین و چروک پوست کمک کند و باعث جوانسازی پوست می شود.

طرز تهیه:

یک عدد خیار را رنده کرده و یک سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید سپس آن را کاملاً مخلوط کنید. مواد را روی صورت و گردن بمالید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا مواد خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک خیار و روغن نارگیل
این ماسک برای رفع خشکی پوست مفید است.

طرز تهیه:

یک عدد خیار را رنده کنید. آن را در یک پارچه بریزد و خوب بفشارید تا آب خیار جدا شود سپس آن را با یک قاشق روغن نارگیل مخلوط کنید. ترکیب را به صورت خود بمالید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با آب بشویید.

ماسک خیار و سیب
این ماسک برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه می شود. استفاه از این ماسک برای جوانسازی پوست و رفع حساسیت های پوستی مفید است.

طرز تهیه:

یک عدد خیار را به همراه یک عدد سیب رنده کنید و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون به آن بیفزایید. خمیر به دست آمده را روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک خیار و زردچوبه
این ماسک برای پوست های چرب توصیه می شود.

طرز تهیه:

نصف یک خیار را رنده کنید و آن را با یک قاشق چایخوری زردچوبه و یک قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط نمایید. ماسک شما آماده است، آن را بر روی پوست خود بمالید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب گرم آبکشی کنید.

ماسک خیار و نعناع
این ماسک باعث شادابی و درخشش پوست شما خواهد شد.

طرز تهیه:

یک عدد خیار را خورد کنید و به همراه ۱۰ الی ۱۵ برگ نعناع در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. ماسک آماده شده را بر روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید و شاهد درخشش پوست صورت خود باشید.

ماسک خیار و لیمو
این ماسک برای کاهش علائم آفتاب سوختگی و کاهش چربی پوست موثر می باشد.

طرز تهیه:

یک عدد خیار را به همراه یک قاشق آب لیمو در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. ترکیب به دست آماده را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید و بعد آن را با آب گرم بشویید.

ماسک خیار و عسل
این ماسک برای رفع خشکی پوست بسیار موثر است و می تواند به جوانسازی پوست نیز کمک کند.

طرز تهیه:

یک قاشق غذاخوری آب خیار را به همراه یک قاشق مربا خوری عسل و یک قاشق مرباخوری روغن زیتون ترکیب کنید و ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک خیار و سیب زمینی
این ماسک برای درمان علائم آفتاب سوختگی مفید است و بعد از برنزه کردن می تواند به یک نواخت شدن رنگ پوست به شما کمک کند.

طرز تهیه:

یک عدد خیار را به همراه یک عدد سیب زمینی مخلوط کنید. سپس آن ها را داخل یک پارچه قرار دهید و خوب فشار دهید. آب به دست آمده را با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید. بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید.

ماسک روغن بادام و خیار
این ماسک برای درمان خشکی پوست مفید می باشد.

طرز تهیه:

نصف خیار را رنده کنید و آب آن را جدا کنید و سپس آب خیار را با یک قاشق غذا خوری روغن بادام مخلوط کنید و ترکیب حاصل شده را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید.

ماسک آووکادو و خیار
این ماسک باعث نرم شدن پوست صورت و نیز برطرف شدن لکه های پوستی می شود.

نصف یک آووکادو را به همراه ۲ قاشق غذا خوری آب خیار مخلوط کنید و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

منبع: almzendegi


[ بازدید : 78 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به زندگی درست است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]